Μία και μόνη λύση για την Ελλάδα:

© οι μεταφράσεις μου ΔΕΝ αναδημοσιεύονται, παρά ΜΟΝΟΝ έπειτα από προηγούμενη συνεννόηση

Bertolt Brecht (1898—1956)-μεγαλώστε

Να διαλυθεί ο Λαός και να εκλεγεί ένας νέος!

Bertolt Brecht

Η ΛΥΣΗ

Μετά την εξέγερση της 17ης Ιουνίου (1953)-[1],
ο γραμματέας της Ένωσης Συγγραφέων
διένειμε φυλλάδια στην Stalinallée[2].
Εκεί μέσα διαβάζαμε, ότι ο Λαός, από δικό του φταίξιμο
έχασε την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης
και τώρα μόνο αν διπλασιάσει τις προσπάθειές του
θα μπορέσει να την ξανακερδίσει.
Μήπως όμως θα ήταν
απλούστερο για την κυβέρνηση,
να διαλύσει τον Λαό
και να εκλέξει έναν άλλο;

LA SOLUTION

Après l’insurrection du 17 juin,
Le Secrétaire de l’Union des Ecrivains
Fit distribuer des tracts dans la Stalinallée.
Le peuple, y lisait-on, a par sa faute
Perdu la confiance du gouvernement
Et ce n’est qu’en redoublant d’efforts
Qu’il peut la regagner.
Ne serait-il pas
Plus simple alors pour le gouvernement
De dissoudre le peuple
Et d’en élire un autre ?

Σημειώσεις:
[1].- Οι εργάτες του Ανατολικού Βερολίνου εξεγέρθηκαν για να καταγγείλουν τους εξοντωτικούς ρυθμούς εργασίας στα εργοστάσια και να απαιτήσουν την παραίτηση της κομμουνιστικής κυβέρνησης που η Σοβιετική Ένωση είχε επιβάλλει στην Ανατολική Γερμανία. Η εξέγερση πραγματοποιήθηκε δυό μήνες μετά τον θάνατο του Στάλιν. Τα σοβιετικά στρατεύματα κατέστειλαν με σκληρότητα την εξέγερση, ενώ τρία εκατομμύρια Ανατολικογερμανοί πέρασαν στην Δύση πρίν την κατασκευή του τείχους του Βερολίνου το 1961.
[2].- Η Λεωφόρος Karl-Marx-Allee είναι μία μνημειακή σοσιαλιστική Λεωφόρος (για την ακρίβεια η πρώτη σοσιαλιστική λεωφόρος) που κατασκευάστηκε από την Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας (GDR) μεταξύ του 1952 και του 1960 στο Βερολίνο για να συνδέσει το Friedrichshain με το Mitte. Σήμερα, η λεωφόρος αυτή φέρει το όνομα του Karl Marx.
Ωστόσο, μεταξύ 1949 και 1961, η λεωφόρος λεγόταν Stalinallee (και παλαιότερα Große Frankfurter Straße), και υπήρξε η ναυαρχίδα του  προγράμματος ανοικοδόμησης της Ανατολικής Γερμανίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σχεδιάστηκε με μεγάλα και πολυτελή διαμερίσματα για απλούς εργάτες, και περιεμάμβανε καταστήματα, εστιατόρια, café, ένα τουριστικό ξενοδοχείο και ένα γιγάντιο σινεμά (το International).
Η λεωφόρος έχει 89 μέτρα πλάτος και σχεδόν 2 km μήκος, και από την μιά κι απ’ την άλλη έχει ογκώδη οκταώροφα κτίρια, σχεδιασμένα σε στυλ γαμήλιας τούρτας (σοσιαλιστικός κλασσικισμός της Σοβιετικής Ένωσης). Οι προσώψεις των περισσοτέρων κτηρίων καλύπτονται από πλακάκια, κάτι που έδωσε στην … το παριπαιχτικό όνομα «Το Λουτρό του Στάλιν».

Πηγή:

Στην Ελλάδα (αφού ο κόσμος καταψηφίζει την κυβέρνηση), μία και μόνη λύση: να διαλυθεί ο Λαός.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια που παραπέμπουν σε πλαστή διαδικτυακή προσωπικότητα, με ψευδές e-mail μιας χρήσεως και πλαστό ψευδώνυμο, δεν εγκρίνονται και δεν απαντώνται.
Advertisements

3 απαντήσεις στο Μία και μόνη λύση για την Ελλάδα:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Μόνο για την εξέγερση ήξερα και την καταστολή της, τίποτε άλλο.

  2. Ο/Η Omadeon λέει:

    Δυστυχώς πάντως ακόμη και ο Μπρέχτ άργησε να ξυπνήσει από το λήθαργο της εμπιστοσύνης προς το σταλινισμό. Αυτό είναι ποίημα που εκδόθηκε τελικά μετά το θάνατό του, το 1959. Στην πράξη στήριξε τη βίαιη καταστολή των Γερμανών εργατών από τα σταλινικά τανκς.

    Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω ότι πέρασε πια ο καιρός που σήκωνε ανοχή στο σταλινισμό. Οι ευθύνες του ΚΚΕ στο θέμα είναι τεράστιες. Τάχει πει κι ο Γιώργος Ρούσης….

    (τουηταρίστηκε το ποστ)

  3. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Omadeon,

    δεν ήμουν ενήμερη για τις πληροφορίες που δίνεις…
    Ανοιχτή επιστολή του Γ. Ρούση προς το ΚΚΕ
    ευχαριστώ για το «τουητάρισμα».
    :)

Μήπως θέλετε να γράψετε κάτι στο βιβλίο επισκεπτών; (Κεφαλαία, είτε Ελληνικά είτε Greeklish δεν θα δημοσιεύονται)

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: