Πωλήτριες, ωραίες, γυναίκες (MGF update)

© οι μεταφράσεις μου ΔΕΝ αναδημοσιεύονται, παρά ΜΟΝΟΝ έπειτα από προηγούμενη συνεννόηση

Οι φωτογραφίες έχουν επιλεγεί από το : Αfrik.com.Μεγαλώστε τις.

Η πωλήτρια των καρότων, Bamako

Η πωλήτρια των καρότων, Bamako, Mali, Φεβρουάριος 2009. (φωτο : Mame Diarra Diop) [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Περπατώντας : η Dakhla , Μαρόκο, 28 Φεβρουαρίου 2009, του Stéphanie Plasse

Περπατώντας : η Dakhla , Μαρόκο, 28 Φεβρουαρίου 2009, της Stéphanie Plasse [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Ο μεσημεριανός υπνάκος της πωλήτριας χυμών, Mali, 2006 του Sébastien Cailleux

Ο μεσημεριανός υπνάκος της μικρής πωλήτριας χυμών, Mali, 2006 του Sébastien Cailleux [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Η Lydia,Togo, 2009, από τον φωτογράφο και πλαστικό Akpehou Djonda

Η Lydia, από το Togo, 2009, του φωτογράφου και καλλιτέχνη πλαστικών τεχνών Akpehou Djonda [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Πωλήτρια λαχανικών στο Cotonou, Bénin, Νοέμβριος 2007, του Franck Salin

Πωλήτρια λαχανικών στο Cotonou, Bénin, Νοέμβριος 2007, του Franck Salin [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Η Miss Gabon 2009 και οι "δελφίνες" της, Libreville, Gabon, 20 Δεκεμβρίου 2008, του Pierre Eric Mbog Batassi

Η Miss Gabon 2009 και οι «δελφίνες» της, Libreville, Gabon, 20 Δεκεμβρίου 2008, του Pierre Eric Mbog Batassi [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Λιβερία, καμπάνια κόντρα στους βιασμούς, στη à Monrovia, 2007, του Michel Monteaux

Λιβερία, καμπάνια κόντρα στους βιασμούς, στη Monrovia, 2007, του Michel Monteaux [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Κεντήστρες Maradi, στο Niamey του Νίγηρα, Δεκέμβριος 2007, του Franck Salin

Κεντήστρες Maradi, στο Niamey του Νίγηρα, Δεκέμβριος 2007, του Franck Salin [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Πωλήτρια στο Adjé-Abidjan, Côte d’Ivoire, Δεκέμβριος, 2007, του Mame Diarra Diop

Πωλήτρια στο Adjé-Abidjan, Côte d’Ivoire, Δεκέμβριος, 2007, του Mame Diarra Diop [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

femmes-peuls-dans-l_extreme-nord-du-cameroun-c2ab-l_eldorado-touristique-c2bb-2005-par-sebastien-cailleux

Γυναίκες Peul, στο βορειότερο άκρο του Cameroun, το «τουριστικό eldorado», 2005, του Sebastien Cailleux [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

ΦΑΚΕΛΛΟΣ ΚΛΕΙΤΟΡΙΔΕΚΤΟΜΗ : moton191

Πόλεμος εικόνων ενάντια στην κλειτοριδεκτομή

Μάχη ενάντια στον γυναικείο γενετικό ακρωτηριασμό: εκδοχή Internet.

Από τις 15 Ιανουαρίου, οι γαλλόφωνοι Δυτικο-Αφρικανοί νέοι μπορούν να συμμετάσχουν σ’έναν διαγωνισμό : «Κλειτοριδεκτομή : παίξτε και κερδίστε», υποβάλλοντας εικόνες και βίντεο, των οποίων το μήνυμα μπορεί να συμβάλει στην υποχώρηση αυτής της παράδοσης, ενάντια στην οποία οργανώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου μια διεθνής ημερίδα.

Η σενεγαλέζικη οργάνωση EndaTiersMonde, ζητά να υποβληθεί οπτικό υλικό (φωτογραφίες, σχέδια, καρικατούρες) και βίντεο (θέατρο, παντομίμα, κωμωδία, μουσική) στον δικτυακό τόπο : Les jeunes changent l’Afrique.org, το οποίο να καταγγέλλει τον γυναικείο γενετικό ακρωτηριασμό (MGF), ο οποίος αφορά μεταξύ 100 και 140 εκατομμύρια γυναικών, σύμφωνα με τη Unicef.

Η κλειτοριδεκτομή αφορά και τα αγόρια

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους νέους 15-30 ετών σε εννέα χώρες της Δυτικής Αφρικής : Bénin, BurkinaFaso, CôtedIvoire, Guinée, Mali, Mauritanie, Niger, Sénégal και Togo. «Στοχεύσαμε τη Δυτική Αφρική, επειδή εκεί βρίσκονται οι κύριες ζώνες κλειτοριδεκτομής. Είναι αλήθεια ότι η κλειτοριδεκτομή εφαρμόζεται και σε αγγλόφωνες χώρες στη Δυτική Αφρική, αλλά το περιορίσαμε στις γαλλόφωνες, λόγω του κόστους της μετάφρασης», λέει η MarieHélèneMottinSylla, υπεύθυνη της ομάδας ‘Συνέργεια, Κοινωνικό Φύλο και Ανάπτυξη’ της Enda. Ο διαγωνισμός καινοτομεί, επιτρέποντας στους άνδρες να εκarton162031φέρουν γνώμη για την κλειτοριδεκτομή, η οποία συχνά χαρακτηρίζεται ως ‘γυναικείο πρόβλημα’. Ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνει ότι τα αγόρια αισθάνονται ότι τους αφορά η κλειτοριδεκτομή, επειδή η μητέρα τους, η αδελφή ή η φίλη τους πιθανόν την έχει υποστεί. Το πρόβλημα τους αγγίζει, αφού επιπλέον, ως αρχηγοί του νοικοκυριού, καλούνται να πάρουν αποφάσεις …»

Δείτε ακόμη :

Γερμανική στήριξη στη μάχη ενάντια στην κλειτοριδεκτομή

Η Αίγυπτος τιμωρεί την κλειτοριδεκτομή πλην «ιατρικής ανάγκης»

Ανάπλαση κλειτορίδας : ένα πολιτισμικό δίλημμα

Η σεξουαλικότητα των λεσβιών που έχουν υποστεί κλειτοριδεκτομή

Στην Ουγκάντα η κλειτοριδεκτομή διχάζει την κυβέρνηση

Οι Δυτικο-Αφρικανοί θρησκευτικοί αρχηγοί ενάντια στην κλειτοριδεκτομή

και πολλους άλλους δεσμούς στον ιστότοπο.

©αποδόσεις/μεταφράσεις : L’Enfant de la Haute Mer

Δείτε ακόμη :

Τί πραγματική τρομοκρατία υφίστανται οι γυναίκες

Η Φινλανδία των Σομαλών! – Episode IV

Κλειτοριδεκτομή ή η ατυχία να είσαι γυναίκα σε κάποιες κοινωνίες,

ευγενική συνεισφορά της Ροδιάς, από το αρχείο της.

Βρήκα επίσης στα ΚΕΛΑΗΔΙΣΜΑΤΑ μια ενδιαφέρουσα εργασία της Αριάδνης Γερούκη. Προτείνω να δείτε και την ιστοσελίδα ‘ΟΜΠΡΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ’, όπου βρίσκεται η σχετική ανάρηση, κλικ εδώ.


Δείτε επίσης :

Για την Παγκόσμια Ημέρα «Προληπτικού Βιασμού»

και :

Καμία ανοχή στη βία κατά των γυναικών

80 απαντήσεις στο Πωλήτριες, ωραίες, γυναίκες (MGF update)

  1. Ο/Η renata λέει:

    Πολυάσχολες και πολύχρωμες!

  2. Ο/Η left liberal synthesis λέει:

    Ευχαριστίες για την εικαστική πανδαισία,
    εκτός συρμού,

  3. Ο/Η Rodia λέει:

    Ωραίο ποστ!
    ..τι «ωραίο»… πανέμορφο!:)

  4. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    renata και Rodia,

    Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε αυτό το μικρό
    ταξιδάκιστην ομορφιά της πραγματικότητας.

    left liberal synthesis,
    Εγώ ευχαριστώ, που διαλέξατε να το δείτε έτσι !

  5. Ο/Η @ithaca λέει:

    Ωραίες, αληθινές, καθημερινές γυναίκες! :)

  6. Πολύ χρώμα στην πρόσοψη του σπιτιού.
    Στο εσωτερικό λίγοι τολμούν να μπουν και ακόμα
    λιγότεροι να βάλουν ένα χεράκι να γίνει «πιο
    κατοικήσημο».
    Αρχικά πήγα να γράψω «πιο ανθρώπινο» αλλά το
    ξανασκέφτηκα γιατί σε τέτοια μέρη περισσεύει η
    ανθρωπιά.

  7. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    @ithaca,
    Ωραίες !

    αλέξανδρος ανδρουλάκης,
    Όταν λέμε σπίτι, εννοούμε τη γυναίκα ;

  8. Ο/Η left liberal synthesis λέει:

    Μικρη οφειλομενη διευκρίνηση :
    Οταν επισκεφθηκα την αναρτηση,για λογους
    αγνωστους (τους υποθετω τωρα) αποκαλύφθηκε
    μόνο το φωτογραφικό μέρος.
    Ξαναείδα όλη την αναρτηση,και θα μου επιτρεψετε
    να προσθεsω δύο επίθετα και ένα σημείο στιξεως
    ακόμη
    Ευχαριστιες για την έικαστική και κειμενική
    σοκαριστική «πανδαισία»

  9. Ο/Η Rodia λέει:

    Τώρα, το σχόλιό μου είναι off…
    Eίχα ανεβάσει παλιά ένα ποστ, είχε ανεβάσει και
    ο obi από Φινλανδία ένα συνταραχτικό..
    Ψάχνω να τα βρω.

  10. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    renata,
    ‘Ετσι είναι, δεν είναι γιορτή, είναι ευκαιρία
    ν’ανοίξουμε κανένα μάτι παραπάνω..

    Rodia,
    Δεν φταίς εσύ, εγώ το ανέτρεψα, δεν θα μπορούσα
    διαφορετικά.
    Μόλις βρείς, στείλε.
    υγ.
    τριγυρίζω ένα μέηλ που θέλω να σου στείλω με
    αφορμή…

  11. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    left liberal synthesis,

    Ναι, ενημέρωσα εκ των υστέρων την ανάρτηση,
    κατάλαβα ότι «έπρεπε κι άλλα».
    Σας ευχαριστώ πολύ.

  12. Ο/Η renata λέει:

    Βλέποντας και το κείμενο το μόνο που μπορώ να
    προσθέσω είναι η φρίκη.

  13. Ο/Η Rodia λέει:

    στείλε, στείλε.. Οσο ψάχνω ;)

  14. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Rodia,

    Το μέηλ μαγειρεύεται
    (είναι συναφές με άσχετη με τα σημερινά ανάρτησή σου).
    Για στείλε ό,τι βρείς και γώ θα τ’ανεβάσω πάνω.
    (αφού για σήμερα κλείσαμε από εργατο-ώρες για τούτη
    εδώ την ανάρτηση). -:)

  15. Ο/Η @ithaca λέει:

    Διαβάζοντας την ανάρτηση να προσθέσω κι εγώ πως
    ακόμη κι εάν έχασε κάτι από την ομορφιά του, το
    σημερινό του ποστ, κέρδισε πολλά περισσότερα με
    την αλήθεια του.

  16. Ο/Η Greek Rider λέει:

    Καταπληκτικές οι φωτογραφίες.

  17. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    @ithaca,
    Έχεις πολύ δίκιο, αλλά νομίζω πως έκανα καλά !

    Greek Rider,
    merci !

  18. Ο/Η gatouleas λέει:

    Επειδή είδα το ποστ σήμερα το απόγευμα, από τα σχόλια
    εικάζω πως χθες πρέπει να υπήρχαν μόνο φωτογραφίες.
    Αυτό που δεν έχω καταλάβει ποτέ μου, είναι γιατί
    χρειαζόμαστε ένα κείμενο για να αναδειχτεί η αλήθεια
    της εικόνας;

  19. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    gatouleas,
    Χθες ανέβασα πράγματι φωτογραφίες από τον ιστότοπο
    που παραθέτω, δίνοντας εικόνες από τη ζωή των γυναικών
    σε διάφορες χώρες της Αφρικής.
    Σήμερα, προσέθεσα τον φάκελλο για τηνν κλειτοριδεκτομή,
    από μια άποψη άσχετο με το πρώτο μισό της ανάρτησης,
    που ολοκληρώνει και δίνει και άλλη μια όψη για τη ζωή των
    γυναικών αυτών.
    Ετσι λοιπόν, δεν νομίζω ότι το κείμενο συνδράμει το πρώτο
    φωτογραφικό μέρος, μάλλον μια δεύτερη σελίδα είναι.
    Απάντησα ;

  20. Ο/Η gatouleas λέει:

    Δεν ήταν ερώτηση… Απλά απορία για το πως στις
    φωτογραφίες κάποιοι βλέπουν μόνο χρώματα.
    Και δεν εννοώ εσένα… εσύ αισθάνθηκες την πίεση
    να αναδείξεις και μια «άλλη» πλευρά η οποία, κατ`εμέ,
    είναι ολοφάνερη στις φωτογραφίες.

  21. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    gatouleas,
    Νομίζω πως καταλαβαίνω.
    Όσοι είδαν μόνο ομορφιά και εξωτισμό στο πρώτο μέρος,
    σίγουρα ενιωσαν κάποιου άλλου είδους πίεση στη συνέχεια.
    Πώς αλλοιώς όμως μαθαίνουμε να «βλέπουμε» ;

  22. Εννοούμε τη ζωή όλων αυτών των ανθρώπων με τις
    ατέλειωτες δυσκολίες. Και η ζωή των γυναικών βέβαια,
    που σε πολλά καθεστώτα και κουλτούρες είναι χειρότερη
    απο αυτή των ανδρών.

  23. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Πολύ πετυχημένη η ανάδειξη του τεράστιου αυτού θέματος.
    Συγχαρητήρια και για τη μετάφραση και την επιλογή
    φωτογραφικού υλικού. Εμείς οι δυτικοί και δυτικίζοντες,
    με τη λέξη «Γυναίκα», μετά τα αγαπημένα μας πρόσωπα,
    φέρνουμε στο μυαλό συνήθως λαμπερές σταρ του σινεμά,
    ανορεξικά φωτομοντέλα και οι πετυχημένες καριερίστριες.
    Υπάρχουν όμως εκατομμύρια άγνωστες και ανυπόληπτες
    γυναίκες στην υποσαχάρια Αφρική, στις Ινδίες, τις αραβικές
    χώρες κ.α. που υφίστανται το βάρβαρο έθιμο της κλειτοριδεκτομής,
    βιαιοπραγίες, σεξουαλική κακοποίηση, στέρηση ατομικών και
    πολιτικών δικαιωμάτων, που εργάζονται και μεγαλώνουν τα
    παιδιά τους κάτω από απάνθρωπες συνθήκες και μακριά από
    τα φώτα της δημοσιότητας, αφού σπάνια η ενοχικό βλέμμα
    της λευκής τέως αποικιοκρατείας επιτρέπει να αναδειχτούν
    τέτοια «δυσάρεστα» θέματα. Αραιά και που μόνο ασχολείται,
    συνήθως για να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από
    αλλά σημαντικά και επιτακτικά θέματα.

    Στην Αφρική ιδιαίτερα, μετά την ευφορία των πετυχημένων
    απελευθερωτικών κινημάτων της δεκαετίας του 60 και την
    ανάδειξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διεθνώς, μετά τις
    πρόσκαιρες επιτυχίες του Λουμούμπα, του Νκρούμα, του
    Μπελά, του Νιερέρε και του Μαντελα, επικράτησαν πάλι
    οι ξενοκίνητοι διχτατορίσκοι, οι πολέμαρχοι, οι φονταμενταλιστές
    και οι «εκσυγχρονιστές» δυτικότροποι. Με άλλα λόγια τα αφεντικά
    αλλάξανε χρώμα, αλλά όχι τρόπο διαφέντευσης ουσιαστικά.
    Οι πόλεμοι, οι εκτοπισμοί, οι θανατηφόρες ασθένειες, η φτώχια
    και η εξαθλίωση ματώνουν τη Μαύρη Ήπειρο, περισσότερο από
    ποτέ ίσως. Η ανάγκη για ειρήνευση, εκδημοκρατισμό,
    απομάκρυνση των σκληροπυρηνικών, ανάκτηση των
    πλουτοπαραγωγικών πηγών από τις πολυεθνικές εταιρίες,
    δημιουργία υποδομών και αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης
    και ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένων των
    δικαιωμάτων των γυναικών, είναι επιτακτική.
    Πολλές θεωρίες λένε πως οι πρώτοι άνθρωποι έζησαν στην
    Αφρική. Ας δείξουμε λίγο περισσότερο σεβασμό και ανθρωπιά
    στους απογόνους τους.

  24. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Ξέρετε,αυτή η λεγόμενη «μέρα της γυναίκας» έχει μια
    συντριπτικά δυτικότροπη, μη-τριτοκοσμική σφραγίδα.
    Και τούτες οι εικόνες από την Αφρική. που παρουσίασα στο
    πρώτο μέρος, γίνονται κυρίως αντιληπτές μέσα από φίλτρα
    ‘εξωτισμού’.
    Ο φάκελλος όμως που παρουσίασα στο δεύτερο μέρος,
    φαντάζει ως κάτι ανατριχιαστικό και οι αντιδράσεις
    κυμαίνονται από το : «ευτυχώς εμάς δεν μας αφορά»,
    ως το : «δεν το αντέχω», ή «δεν μπορώ ούτε να το
    σκέφτομαι». Κι ας αφορά κάποιες εκατοντάδες
    εκατομμύρια γυναίκες.
    Έχετε δίκιο όταν λέτε ότι η απο-αποικιοποίηση άφησε πίσω
    τοποτηρητές των πρώην αποικιοκρατών, με ειδικές συμφωνίες
    και προνόμια για την πρώην μητρόπολη και τις περισσότερες
    δομές άθικτες. Όπως το λέτε, συχνά μόνο το χρώμα της
    διοίκησης άλλαξε.
    Αυτό τον καιρό, παρακολουθώ αυτό που εδώ και δύο μήνες
    συμβαίνει στην ανεξάρτητη Μαδαγασκάρη.
    Αντίστοιχα συμβαίνουν στην Γουαδελούπη και τη Μαρτινίκα,
    γαλλική επικράτεια και οι δύο, αυτό που οι Γάλλοι ονομάζουν
    περιφέρειες DOM-TOM. Στη Réunion ομοίως.
    Μόλις καταφέρω να κάνω τη δουλειά που χρειάζεται,
    σκοπεύω ν’ανεβάσω τις σχετικές αναρτήσεις.
    Θερμές ευχαριστίεςγια τα καλά σας λόγια.

  25. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Γενικώς η ημέρα έχει χάσει το νόημά της στη Δύση,
    περισσότερο εκλαμβάνεται περίπου όπως η γιορτή του
    Αγ. Βαλεντίνου και της Μητέρας, για να ανακουφίσουν
    λίγο τα ενοχικά τους αισθήματα οι άνδρες και για να
    τονωθεί και η… οικονομία μέσω του καταναλωτισμού,
    να μην ξεχνιόμαστε!

    Η Αφρική δυστυχώς περνά τη δεύτερη φάση στιγνής
    (νεο)αποικιοκρατείας, που γίνεται περισσότερο έντονη
    όσο οι πρώην αποικίες σε Λατ. Αμερική και Ασία δεν
    «συνεργάζονται» τόσο καλά όσο στο παρελθόν με
    πρώην και νυν αφέντες, και οι φυσικοί πόροι του
    πλανήτη εξαντλούνται. Αισιοδοξώ πως κάποτε θα
    ξεσπάσουν κινήματα απεξάρτησης αντίστοιχα με
    εκείνα του Βιετνάμ και χωρών της Λατινικής Αμερικής,
    τα οποία θα έχουν μαζική λαϊκή υποστήριξη και δεν
    θα είναι μοναχικοί αγώνες χαρισματικών προσωπικοτήτων,
    όπως στο παρελθόν. Και εφόσον βέβαια φύγουν από τη
    μέση οι φονταμενταλιστές, όπως στην Αλγερία, και τα
    τσιράκια των δυτικών. Πρόσφατα είχαμε νέο πραξικόπημα
    και στη Γουινέα, χώρα με πλούσια κοιτάσματα βωξίτη.

  26. Ο/Η Μαύρος Γάτος λέει:

    Καλησπέρα Λιακάδα μου! Δεν ξέρω αν έχεις υπ’όψιν
    σου αυτήν την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση
    στου ¨οβι από το Ελσίνκι, σχετικά με την
    κλειτοριδεκτομή:

    http://ovigreek.blogspot.com/2006/09/episode-iv.html

  27. Ο/Η inconnue λέει:

    Μαύρε Γάτε,
    μα βρίσκεται παραπάνω, στο :
    Η Φινλανδία των Σομαλών! – Episode IV ?
    Μου τόστειλε η Ροδιά !

  28. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    @ tsalapeteinos,

    Στην πρώτη παράγραφο ναι σε όλα.
    Στη δεύτερη, ναι μέχρι τη μέση.
    Για την άλλη μισή, φοβάμαι πως είστε πολύ αισιόδοξος.

  29. Ο/Η Μαύρος Γάτος λέει:

    Ουπθ!!!! Με πρόλαβε η αγαπημένη μου Ροδιά!!!

    Όντωθ μού κθέφυγε

    «distrait», moi? ca devait etre mon prenom
    Σ;ο))))

  30. Ο/Η thalassastovouno λέει:

    Εντάξει, στην αρχή δεν καταλάβαινα τι έχω
    καταλάβει λάθος και δεν καταλαβαίνω τα σχόλια
    για τις ωραίες φωτογραφίες!

    Αφού διάβασα το ποστ σου (εξαιρετικό και μπράβο!)
    το συζητούσα με κάπιον γνωστό… η αντίδρασή
    του αποστομοτική : «τόσα άλλα πράγματα συμβαίνουν,
    παιδάκια πεθαίνουν, δεν το βρίσκεις λίγο δευτερεύον;»…
    Πειράζει που το μόνο που θέλω είναι να περάσει εφτά
    χρόνια απόλυτης αγαμίας χωρίς δικαίωμα αυνανισμού
    και μετά να του τον κόψουν????

  31. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    thalassastovouno,

    Όλα μια χαρά τα κατάλαβες, εγώ ανέβασα τηνανάρτηση
    σε δύο φάσεις: μία που έγινε αντιληπτή κυρίως μέσα από
    τον εξωτισμό της.
    Εν συνεχεία το τράβηξα λίγο παραπάνω… αυτό είναι όλο !
    Στη δεύτερη παράγραφό σου :
    «Μα πώς τα λέςέτσι ! τσ ! τσ! τσ ! »
    Όσο για τον γνωστό, γνωστός είναι δεν είναι και
    κολλητός σου !
    Ισχύει επίσης (προβλέπεται και από τη διεθνή βιβλιογραφία) :
    Υπάρχουν οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν από μόνοι τους,
    εκείνοι που για να καταλάβουν χρειάζεται να τους εξηγήσεις,
    και τέλος, μια τρίτη κατηγορία ανθρώπων, που είτε τους
    εξηγήσεις, είτε όχι, δεν πρόκειται να καταλάβουν !

  32. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    @θάλασσα
    Μπορούσες να του απαντήσεις πιο διπλωματικά,
    ότι αυτός είναι… δευτερεύων (άνθρωπος)!
    Συχνά ο «μέσος άνθρωπος», αυτός δηλαδή που
    βγάζει κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και ενίοτε στηρίζει
    και φασιστικά καθεστώτα αν οι συνθήκες το ευνοούν,
    δυσκολεύεται να καταλάβει πως σε θέματα ανθρωπισμού
    (ιδιαίτερα) δε χωράνε εκπτώσεις και προτεραιότητες!
    Έχουν φαίνεται εξοικειωθεί με τους «κοινωνικούς
    αυτοματισμούς» και φοβούνται πως αν ενδιαφερθούμε
    για κάτι που συμβαίνει μακριά μας, θα περιοριστεί το
    ενδιαφέρον για κάτι που συμβαίνει στη γειτονιά μας!
    Ανθρωπάκια!

  33. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    έποψ,

    Ο άνθρωπος υποτίθεται ότι ανήκει στα ‘πρωτεύοντα’ !

    Για τους ανθρώπους που περιγράφεις, ό,τι δεν είναι στενά-στενά
    ‘δικοί τους’ είναι μακριά, κι ας είναι στο μισό μέτρο.
    Κατά τα άλλα, η γνώμη μου είναι, πως ειδικά σήμερα, δεν
    υπάρχει τίποτε που να βρίσκεται μακριά μας (μέ κάθε δυνατή
    άνάγνωση αυτό το τελευταίο).

  34. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Κι όμως… Θυμάσαι το θέμα έκθεσης από μια φράση
    βιβλίου του Σαμαράκη για τις στέγες των σπιτιών και
    τις καρδιές των ανθρώπων; Κάτι τέτοιο νομίζω πως
    συμβαίνει και ίσως χειρότερο τελευταία. Παρά την πρόοδο
    της τεχνολογίας, την ελαχιστοποίηση των αποστάσεων
    – πιο σωστά: την ελαχιστοποίηση του χρόνου που κάνουμε
    να διανύσουμε τιςν αποστάσεις!-, την αύξηση της γνώσης
    και της πληροφόρησης και την… παγκοσμιοποίηση, οι
    περισσότεροι άνθρωποι εγκλωβίζονται στον εαυτό τους
    και ένα ολοένα και στενότερο κύκλο. Λόγω άγχους για
    καταξίωση και επιτυχία, έλλειψης ελεύθερου χρόνου,
    καταναλωτικών προτύπων, μιντιακής προπαγάνδας
    οδηγούνται στην αδιαφορία και την αποξένωση προς
    ό,τι βρίσκεται έξω από το στενό ζωτικό χώρο τους.

    Περιμένουμε με ενδιαφέρον άρθρο για Μαγαδασκάρη
    και Γαλλικές Αντίλλες! Οι εξελίξεις τρέχουν!

  35. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Τσαλ,
    Δεν διαφωνώ με όσα λές για την αποξένωση και
    την αλλοτρίωση : η δε τελευταία μου φράση, αφορά
    εμένα, και κάτι σαν κι εμένα, ελπίζω περισσότερους.
    Ναι, τώρα καταδέχτηκαν ν’αναφερθούν με πέντε αράδες
    και τα ελληνικά μήδια. Πρέπει να στρωθώ !

  36. Ο/Η abttha λέει:

    συγκλονιστικό. δεν έχω άλλη λέξη.
    όσο μακριά κι αν είμαι, συμμετέχω όσο μπορώ στο
    θέμα αυτό, γιατί δεν είμαι καθόλου μα καθόλου
    σύμφωνη να υποφέρουν άνθρωποι εξ αιτίας μιας
    ‘παράδοσης’.
    συγχαρητήρια για τις φωτο και για το σύνολο της
    αναφοράς στη γυναίκα.
    ευχαριστώ!

  37. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    abtha,
    Πρωϊνή-πρωϊνή, όλο καλά λόγια !
    Θα τα πούμε οι δυό μας !

  38. Ο/Η Rodia λέει:

    Μόλις έλαβε ένα σχόλιο η παλιά αναρτηση για το θέμα
    στο παρωχημένο μου μπλογκ taparaponasas stoNATO
    και το μεταφέρω εδώ όπου γίνεται η σχετική συζήτηση:

    «γειά σας!
    είχα στο σπίτι μια διαμαρτυρόμενη αιθιόπισα, για να με
    βοηθάει, όταν είχα σπάσει το πόδι μου. ήταν λοιπόν
    χριστιανή, μαύρη, έκανε το δικό της σταυρό όταν
    τρώγαμε, ήξερε πολύ καλά να διεκδικεί τα δικαιώματά
    της, είχε αξιπρέπεια περισσή, και ήταν άριστη στη δουλειά
    της. μπορούσε να ταχτοποιήσει τα πάντα. δλδ σαφώς
    ήταν επηρεασμένη από έναν άλλο τρόπο ζωής από ό,τι
    σε ένα αφρικάνικο φτωχικό, με την έννοια ότι όλα της
    ήταν οικεία.
    ήταν απολύτως υπέρ της κλειτοριδεκτομής, με μοναδικό
    επιχείρημα:
    ‘είναι πολύ καλό αυτό, όταν μεγαλώσεις δε θυμάσαι
    τίποτα, και μόνο έτσι δεν πονάει όταν παντρευτείς’
    (η ίδια δεν ήταν παντρεμένη) δλδ εξέφραζε απολύτως
    τα επιχειρήματα που κυκλοφορούν σκοταδιστικά στους
    εφήβους και τα μικρά κοριτσάκια.
    γνωρίζω ανθρώπους που κάνουν επιτόπιες καμπάνιες
    εναντίον της φρικτής αυτής συνήθειας
    δεν έχει να κάνει με καμιά θρησκεία, όπως και να την
    ενθαρρύνουν μουσουλμάνοι της αφρικής, να εδώ που είναι
    πανάρχαια συνήθεια που εφαρμόζεται από κοινοτητες πέραν
    της θρησκείας.
    το ζήτημα είναι με ποιο επιχείρημα θα προσεγγίσεις αυτούς
    τους ανθρώπους.
    αφού αυτή ήταν πιστή χριστιανή, το μόνο που βρήκα για
    να κλονίσω τα ‘ατράνταχτα’ επιχειρήματά της ήταν το εξής:
    ο θεός δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο. λες τη
    γυναίκα να μην την έκανε σωστή και να χρειάζεται διόρθωση
    από τους ανθρώπους; γιατί δεν την αφήνουμε όπως την
    έκανε ο θεός;\
    αυτό φάνηκε να την προβληματίζει πολύ.»

    Είναι πράγματι έτσι τα πράγματα;

  39. Ο/Η abttha λέει:

    φίλη ροδιά, εγώ έγραψα το παραπάνω σχόλιο σε σένα,
    από παραπομπή που έκανε το παιδί της βαθιάς θάλασσας …:)
    έτσι ακριβώς….
    :)
    συγκλονιστικό θέμα!

  40. Ο/Η Antidrasi+Sex λέει:

    Σε ευχαριστώ, που με το λινκ σου, έκανες την
    επισήμανση μου, ποστ.

  41. Ο/Η Antidrasi+Sex λέει:

    thalassastovouno είπε:
    «Πειράζει που το μόνο που θέλω είναι να περάσει εφτά
    χρόνια απόλυτης αγαμίας χωρίς δικαίωμα αυνανισμού
    και μετά να του τον κόψουν????»

    Φυσικά και πειράζει. Μόνο 7? Ισόβια!
    Να μην του τον κόψουν! Να του κόψουν μόνο την άκρη!
    Να μείνει εκεί να υποφέρει.
    Και μετά να του πεις «δε νομίζεις ότι είναι λίγο δευτερεύον?»
    Να πάει πρώτα να ταΐσει τα παιδάκια, με τα χεράκια του,
    και μετά να μιλάει.
    Βρήκαμε όλοι τα παιδάκια που πεινάνε σα δικαιολογία.
    Ας το διάλο, συγχύστηκα.

  42. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Antidrasi+Sex,

    Νάσαι καλά.
    Ας σπρώχνουμε τα πράγματα όπως μπορούμε.

  43. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Εδώ η καλή Μαδαγασκάρη :
    O 34χρονος dj που ορκίστηκε πρόεδρος, στο
    http://zalmoxis.wordpress.com/2009/03/21/o-34xronos-dj-pou-orkisitike-simera-proedros/

    Με πρόλαβαν!

  44. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Σήμερα είχε πολύ καλή εκπομπή ο Εξάντας για το θέμα της κλειτοριδεκτομής

    http://exandas.ert.gr/to-mystiko-tis-aygis/eisagogi/eisagogi.htm

  45. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Τσαλ.,

    Το είδα, σ’ευχαριστώ.
    Παράλληλα ‘βομβαρδίστηκε’ κι αυτό εδώ το ποστ.

  46. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Αναμενόμενο και αμφιδρομο πιστεύω.

    Σίγουρα πολλοί θα ενδιαφέρθηκαν να δουν την εκπομπή
    με ερέθισμα το παρόν.

  47. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Εδώ και δέκα μέρες γίνεται μια καμπάνια στη Γαλλία
    για το θέμα αυτό, με μια πολύ ενδιαφέρουσα μπροσούρα.
    Άρα θα πρέπει επανέλθω κι εγώ.

  48. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Είχαμε χθες και εκλογές στη Ν. Αφρική. Σύμφωνα με όλα
    τα προγνωστικά πρόεδρος θα εκλεγεί ο Τζέικομπ Ζούμα,
    στέλεχος του Εθνικού Αφρικανικού Κονγκρέσου (ANC) με
    σημαντική αγωνιστική δράση, αλλά και υπόλογος για
    χρηματισμό και έχοντας παραδεχτεί ότι βίασε μια γυναίκα
    φορέα του AIDS.
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4513080&ml=1

    Δική μας γειτονιά, έρευνα δείχνει πως οι Ευρωπαίοι και οι
    Ευρωπαίες επιζητούν μεγαλύτερη συμμετοχή των γυναικών
    στην πολιτική και ισότιμη στην εργασία, ενώ παραδέχονται
    πως συνεχίζουν να υφίστανται διακρίσεις.
    http://www.tvxs.gr/v10078

  49. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Πολύ σ’ευχαριστώ και για τους συνδέσμους αυτούς
    και πιο πολύ για το χρόνο που αφιερώνεις στο ιστολόγιο
    αυτό.

  50. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Ο χρόνος είναι αντίστοιχος της αξίας του περιεχομένου
    του (ιστολογίου) και είναι και διαδραστικός και ανταποδοτικός.
    Επιπλέον αυτές τις μέρες δεν έχω πολλή δουλειά και είμαι
    και εγγεγραμμένος στα newsletters των Νέων και του TVXS
    έτσι κι αλλιώς. Άσε που νομίζω πως μας έχεις κολλήσει την
    επιδημία του λύγκα!

  51. […] υ.γ. Για δείτε και αυτό το ποστ της  L’Enfant de la Haute Mer […]

  52. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Έχω ήδη κοκκινίσει !

    Για τους λύγκες, πιστεύω πως συμβάλλουν στην πληρότητα
    των αναρτήσεων, προτείνοντας παραπέρα διαβάσματα.
    Στο θέμα αυτό η συμβολή των επισκεπτών είναι
    αποφασιστικής σημασίας, μιας που κατορθώνουν, με την
    ευρύτητα των γνώσεων/πληροφοριών που ο καθένας
    έχει υπ’οψη του, να προσθέτουν στη σφαιρικότερη παρουσίαση
    του εκάστοτε θέματος, και μάλιστα όχι αναγκαστικά και
    όχι πάντοτε με ομόρροπες απόψεις.

  53. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    @chere enfant

    Εμ τα κοινωνικά φρονήματα δεν κρύβονται εύκολα ;)

    Συμφωνώ για την αξία της συμβολής των επισκεπτών/σχολιαστών όπως περιγράφεις, και πολλές φορές τα σχόλια έχουν ανάλογη ή και μεγαλύτερη αξία από μια αρχική ανάρτηση, η οποία παρέχει την αρχική πληροφορία, θέση και ερέθισμα για σκέψη και διάλογο. Το μέσο των ιστολογίων προσφέρει μεγάλες δυνατότητες, και μάλιστα για ένα πολύ μεγάλο πληθυσμό, προστατεύοντας παράλληλα και την ανωνυμία σε όσους θα δίσταζαν να συμμετάσχουν σε ένα δημόσιο φόρουμ. Κάποιοι έχουν ήδη χαρακτηρίσει το blogs… Πέμπτη Εξουσία!
    http://www.tvxs.gr/v10072

  54. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Προτιμώ το ‘chère enfant’, από το σύνηθες ‘ιντιφάντα’ !
    Ωστε λοιπόν είναι αλήθεια αυτό με τους λύγκες !

  55. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Τότε καταχωρείται στο σχετικό πρωτόκολλο το chere enfant (εγώ έχω καταργήσει το πολυτονικό στο όνομα της γλώσσας του… λαού).

    Τα εγκώμια και για τη φωτογραφία κάτω από την ταμπέλα. Τα «μάτια της Μαύρης Ηπείρου» θα μπορούσε να τιτλοφορηθεί.

  56. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    merci και πάλι.
    Δεν το παρατήρησε κάποιος άλλος.
    Πρόκειται για μια αισιόδοξη επιλογή :
    δυστυχώς δεν είναι όλα τα μάτια έτσι !

  57. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Πράγματι είναι όμορφη και αισιόδοξη επιλογή. Δεν επιλέγει μόνο αυτός που θέλει να δείξει κάτι, αλλά και αυτός που θέλει να δει!

  58. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    tsalapeteinos,

    Πολύ ωραία μας τα λές !

  59. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Μάλλον έχω έμπνευση λόγω Σ/Κ προ των πυλών!

  60. Ο/Η χαρη λέει:

    (καθυστερημένο)

    τόσον καιρό (από τότε που πρωτόδα το κείμενό σου L’ enfant) σκεπτόμουνα να γράψω κάτι και…ειλικρινά δεν μπορούσα

    και ξαφνικά με την (πολλή) συζήτηση ένιωσα να μού λύνεται η γλώσσα (ειδικά μετά την παρέμβαση τής θάλασσας/βουνό – και όλη την συνέχεια, από δικά σου σχόλια, τού τσαλ, και άλλα) γιατί αυτό που μέ θυμώνει σ’ αυτή την ιστορία κυρίως είναι ότι οι άντρες (που, συνήθως, φτιάχνουν και τις λέξεις) κοντεύουν να πείσουν όλον τον κόσμο ότι πρόκειται για κάτι αντίστοιχο τής περιτομής – πρέπει λοιπόν, ναι, να τούς μιλάμε όπως μίλησε η θάλασσα – για να καταλάβουν – ίσως:

    διότι ε ί ν α ι ευνουχισμός: Ας τον είχαν αυτοί (που κόπτονται για την πείνα τών μικρών παιδιών και άλλα τέτοια ανθρωπιστικά) στην ιστορία τους, και θα βλέπαμε:

    πρώτον, π ώ ς θα χαρακτήριζαν το φύλο που θα τούς ευνούχιζε (ανά τούς αιώνες); (εδώ τα «μέγαιρα», στρίγγλα, τέρας και τα τοιαύτα τα έχουν σε πρώτη χρήση, ενώ δεν παθαίνουν τίποτα τέτοιο – θεσμοποιημένο κιόλας, και καθαγιασμένο από θρησκείες και «παραδόσεις αιώνων» – τίποτα τέτοιο δεν τούς κάνουμε, και είμαστε και «τέρατα» με την πρώτη ευκαιρία)

    και δεύτερον: θα βλέπαμε αν ο ευνουχισμός συντελεί στην ευτυχία τους, και στην «ομαλότερη και υγιέστερη ερωτική ζωή τους»

    (για να μην συμπεριλάβουμε και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο ευνουχισμός, ανευ αναισθητικού και τα τοιαύτα)

    Δεν είμαι σίγουρη τελικά, μερικές φορές, αν ο πλανήτης αυτός πάσχει από υπερβολική ηλιθιότητα, ή από έμφυτη κτηνωδία (στο είδος τών «δίποδων άνευ πτερών», γιατί στα υπόλοιπα ζωντανά δεν έχουμε τέτοιες απανθρωπιές: ευτυχώς δηλαδή τά άλλα ζώα ε ί ν α ι απάνθρωπα)

    [όσο για τήν αιθιόπισσα και τις άλλες γυναίκες που «υποστηρίζουν» την αναγκαιότητα τού ευνουχισμού τους (@Rodia) – μα ακριβώς: αυτός τελικά είναι και ο τρόπος για να επιβιώνει το «έθιμο»: όταν οι γυναίκες θα αρνηθούν να συνεργήσουν στο βασανιστήριο, το βασανιστήριο δεν θα ‘χει πια παρά ελάχιστα χρόνια ζωής. Προς το παρόν εγώ εκτιμώ απεριόριστα τούς ελάχιστους άντρες (τούς είδαμε και στο ρεπορτάζ τού «εξάντα») που έχουν πραγματικά τ’ αρχίδια να το πολεμάνε

    Κορίτσι τής ανοιχτής θάλασσας ελπίζω να μη σέ…θύμωσε ο θυμός μου: είμαστε όλες (και όλοι, ευτυχώς) (νομίζω, βλέπω) θυμωμένες και θυμωμένοι εδώ: έτσι πήρα κι εγώ μπροστά (κάνοντας την καρδιά μου, και την αηδία μου και τη φρίκη μου, πέτρα…)

  61. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    χαρη,

    Δεν έχεις καθόλου άδικο. Καλά είναι όμως να μη
    βλέπουμε μόνο άνδρες/γυναίκες, αλλά να μπορούμε,
    όταν έχει εφαρμογή να διακρίνουμε και άλλες υπο-
    ομάδες, οι οποίες συχνά τέμνουν εγκάρσια τις τάξεις
    των δύο ‘στρατών’.

    Τρία πραγματάκια:
    α).- ο θυμός έχει χρησιμότητα όταν τον κάνουμε
    πράξεις, όποιες πράξεις ο καθένας επιλέγει και
    μπορεί.
    β)-. να υπενθυμίσω ένα ανδρικό σχόλιο (του
    antidrasi+Sex) παραπάνω, στη δική σου απόχρωση.
    γ)-. επί του θέματος έρχεται σύντομα το δεύτερο
    χέρι, οπότε: ετοιμάσου.

  62. Ο/Η χαρη λέει:

    L’ enfant ναι, το είχα δει το σχόλιο τού antidrasi+Sex και ήταν απ’ αυτά που μέ σπρώξανε κι εμένα, απλώς ξέχασα να το πω παραπάνω

    με την ευκαιρία πήγα σήμερα κι εκεί για επίσκεψη και γέλασα πολύ με το τι τού έβγαλε ο «ρουφιάνος»! Αν δεν το είδατε ακόμα παιδιά, τρεχάτε: είναι απίστευτο το μυαλό (μερικών) ανθρώπων…

    για τις υπο-ομάδες δεν σέ πολυκατάλαβα

    για το δεύτερο χέρι ετοιμάζομαι – με αφόρητη δυσφορία το ομολογώ, αλλά αφού αντέχεις κι εσύ…

  63. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    …και να σκεφτείτε, ότι με λένε και σεξιστή και ολίγον φαλλοκράτη….

  64. Ο/Η χαρη λέει:

    άστους να λένε παιδί μου… εγώ πάντως έγινα φαν τού «σπιτιού» σου από δω και πέρα – γιατί από κάτι τέτοιες απόψεις τούς κρίνω εγώ τούς ανθρώπους (όλων τών φύλων…)

    την πιο φιλική μου καλημέρα – καλησπέρα –
    (γενικό αυτό)

  65. Ο/Η Rodia λέει:

    ~~Antidrasi+Sex, Φταίει το νικνέημ! ;)
    Αν είχες Antidrasi+Love θα σε λέγαν θεούσο ή (στην καλύτερη περίπτωση) χίππυ! :Ρ

  66. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    χαρη,

    εννοώ, πως πέρα από τα φύλα, υπάρχουν και
    άλλες ομάδες, με άλλα χαρακτηριστικά, στις οποίες
    μετέχουν όλα τα φύλα.

  67. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    antidrasi+sex,

    Μισή ντροπή δική τους, μισή δική σου : δέχεσαι ?

    Μήπως η Rodia έχει δίκιο ?

  68. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    Τι να δεχτώ? Το χασα!
    Μπορεί να έχει δίκιο, αλλά άφες αυτοίς. Ου γαρ οίδασι!
    (γαρ ή γαβ?)

  69. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    antidrasi+sex,

    Θα σού δώσω + ΦΠΑ (το τεκμήριο της αθωότητας,
    μέχρι κλπ…)
    Εντάξει τώρα ?

  70. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    ωχ, κάπου το χάνω, να φταίει η ώρα ή η βότκα? Ή η ώρα που πίνω βότκα?
    Τες πα, δεν διαμαρτύρομαι για αυτό που με λένε, μπορεί και να είμαι.
    Απλά το έθεσα, γιατί το σχόλιο μου προξένησε θετικά σχόλια εκ μέρους σας.
    Το «δέχεσαι» δεν κατάλαβα.
    άντε γεια μας!

  71. Ο/Η Rodia λέει:

    Mon enfant,
    Τι του λες να δεχτεί του ανθρώπου; ε; Και μόνο το ρήμα «δέχομαι» με κάνει να βγάζω σπυράκια: ΟΧΙ, δεν δέχομαι τπτ -εκτός από «συγχαρητήρια»!!!!
    :) peace παίδες λέμε

  72. Ο/Η Rodia λέει:

    Αντίδραση, πάνε για νανάκια τώρα και άσε τα βαρειά για το.. βαρύ χειμώνα! :))

  73. Ο/Η Μαύρος Γάτος λέει:

    αχ…

    άλλο κλειτοριδεκτομή, άλλο λοβοτομή…

    n’est-ce pas?

    Σ;ο)

    (δεν πρόκειται να το αναλύσω – πάρτε το σαν χρησμό: ούγκ! )

  74. Ο/Η χαρη λέει:

    L’ enfant, το υπόθεσα ότι κάτι τέτοιο θα εννοείς… αλλά να το βάλουμε κι αυτό στο gender studies?!

    (γιατί μού φαίνεται πως καθώς σ’ όλες αυτές τις ομάδες μετέχουν οι άνθρωποι με το φύλο τους, παίζει αυτό τον πρωταρχικό ρόλο στη στάση τους απέναντι σε τέτοια θέματα

    τέλος πάντων, είναι τεράστιο το ζήτημα όντως…)

    καλή βδομάδα σε όλες και όλους –

  75. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Genders studies συνέχεια.

    Ιδού μια πρωτότυπη διαμαρτυρία κενυατισσών αχτιβιστριών!
    http://www.tvxs.gr/v11277

  76. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Ναι, την έχω δεί !

  77. […] Το 2008 θα γυριστεί και ταινία.   Σχετικά: Waris Dirie Foundation Το μυστικό της αυγής (ντοκυμανταίρ του ΕΞΑΝΤΑ) Πωλήτριες, ωραίες, γυναίκες (LEDLM) […]

  78. […] Συναφές — Related — En Rapport: Πωλήτριες, ωραίες, γυναίκες (MGF update) […]

Αρέσει σε %d bloggers: