Ευνούχοι και επιβήτορες-UPDATE

© οι μεταφράσεις μου ΔΕΝ αναδημοσιεύονται, παρά ΜΟΝΟΝ έπειτα από προηγούμενη συνεννόηση

Τα είδη των αξιωματούχων στην προβιομηχανική εποχή

young_black_stallion1

[Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Οι στρατηγικές που υιοθετήθηκαν για την αντιμετώπιση αυτού του κυρίαρχου κινδύνου ποικίλλουν στις λεπτομέρειες, αλλά μπορούν να χαρακτηριστούν γενικά ως ευνουχιστικές. Η ιδέα ήταν να σπάσουν οι δεσμοί συγγένειας, στερώντας από τον εκκολαπτόμενο πολεμιστή/ γραφειοκράτη/ κληρικό είτε τους ανιόντες, είτε τους κατιόντες, είτε και τους δύο. Οι τεχνικές που εφαρμόστηκαν, περιέλαβαν τη χρήση ευνούχων, σωματικά ανίκανων για την παραγωγή κατιόντων · ιερέων, των οποίων η αγαμία ήταν προϋπόθεση για την προνομιούχο θέση τους, αποτρέποντας τους έτσι να αναγνωρίσουν απογόνους · αλλοδαπών, των οποίων οι δεσμοί συγγένειας υποτίθεται ότι ήταν σε ασφαλή απόσταση · ή μελών αποκλεισμένων ή χωρίς πολιτικά δικαιώματα ομάδων, τα οποία μέλη ήταν παντελώς ανίσχυρα χωρίς το κράτος το οποίο τους ανέθετε το αξίωμα. Μια άλλη τεχνική ήταν η χρησιμοποίηση «σκλάβων», ατόμων που, αν και εκ των πραγμάτων είχαν εξουσία, εντούτοις, από τη στιγμή που «ανήκαν» στο κράτος, δεν είχαν τεχνικά κανένα άλλο νόμιμο δεσμό, και των οποίων η περιουσία και το αξίωμα θα μπορούσαν να επανέλθουν στο κράτος οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς καν να διανοηθούν πως θα είχαν δικαίωμα σε οποιαδήποτε προσφυγή σε σχετική διαδικασία, και άρα χωρίς να θεμελιώνεται οποιοδήποτε δικαίωμα υπέρ κάποιας τοπικής ή συγγενικής ομάδας του εκπεσόντος αξιωματούχου.

Συχνά χρησιμοποιήθηκαν πραγματικοί ευνούχοι. Οι άγαμοι ιερείς είχαν, φυσικά, προεξάρχοντα ρόλο στη χριστιανοσύνη. Μετά την πτώση του Χαλιφάτου, οι στρατιωτικές γραφειοκρατίες σκλάβων ήταν ευδιάκριτες στα ισλαμικά κράτη. Οι αλλοδαποί διέπρεπαν στις φρουρές επιλέκτων των παλατιών και στις οικονομικά αξιώματα των αυτοκρατοριών.

Εντούτοις, οι ευνουχιστικές πρακτικές δεν είχαν οικουμενική ισχύ. Η κινεζική γραφειοκρατία στρατολογήθηκε από τη «ανώτερη τάξη» και η ευρωπαϊκή φεουδαρχική τάξη κατάφερε γρήγορα να επιβάλει την αρχή της κληρονομικότητας εις βάρος της αρχής της παραχώρησης γαιών έναντι παρεχομένων υπηρεσιών. Σε αντίθεση με τις ευνουχιστικές πρακτικές, τα μέλη των ελίτ, τα οποία έχουν επίσημα την άδεια να αναπαράγονται κοινωνικά, και να διατηρούν τα αξιώματά τους για τα βλαστάρια τους, θα μπορούσαμε να τα αποκαλούμε επιβήτορες …»

Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Blackwell, 1983, pp. 15-16 [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Blackwell, 1983, pp. 15-16 [Enlarge-agrandir-μεγαλώστε]

Από το : Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Blackwell, 1983, pp. 15-16. Οι υπογραμμίσεις δικές μου.


©ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ: L’Enfant de la Haute Mer

.
.

PLEASE NOTE: Anonymous comments or comments mentioning fake on-line personality with false or disposable e-mail and a fake alias, will neither be approved nor answered. — ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια που παραπέμπουν σε πλαστή διαδικτυακή προσωπικότητα, με ψευδές e-mail μιας χρήσεως και πλαστό ψευδώνυμο, δεν εγκρίνονται και δεν απαντώνται.

Short Link: http://wp.me/p3lcY-6X

.

.

6 Responses to Ευνούχοι και επιβήτορες-UPDATE

  1. Ο/Η doctor λέει:

    Η μόνη λύση λοιπόν για την πάταξη του νεποτισμού στην χώρα μας είναι η αγαμία των βουλευτών!

    Καλησπέρα.

    doc

  2. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Μέχρι και για αλβανικά έθιμα ανέβασα ανάρτηση, αλλά …
    μαύρη πέτρα !

  3. Ο/Η Dionysos λέει:

    ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ (ΚΡΗΤΗΣ)
    Καλήν εσπέραν άρχοντες αν είναι ορισμός σας.

    Χριστού τη Θεία Γέννηση να πω στ’αρχοντικό σας.

    Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει

    οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρετ’ η φύσις όλη.
    Κερά καμαροτράχηλη και φεγγαρο μαγούλα
    όπου τον έχεις τον υγιό το μόσχο κανακάρη,
    λούζεις τον και χτενίζεις τον και στο σχολειό τον πέμπει*:
    κι ο δάσκαλος τον έδειρε μ’ ένα χρυσό βεργάλι.
    Και η κυρά δασκάλισσα με το μαργαριτάρι
    είπαμε δα για την κερά ας πούμε για τη βάγια.
    Άψε βαγίτσα το κερί, άψε και το λυχνάρι
    και κάτσε και ντουχιούντιζε ίντα θα μας εβγάλεις
    για απάκι για λουκάνικο για χοιρινό κομμάτι
    κι από τον πύρο του βουτσιού να πιούμε μια γεμάτη.
    Κι από τη μαύρη όρνιθα κανένα αυγουλάκι
    κι αν το’ κάνε η γαλανή ας είναι ζευγαράκι.
    Κι από το πιθαράκι σου ένα κουρούπι λάδι
    κι αν είναι κι ακροπλιάτερο βαστούμε και τ’ ασκάκι.
    Φέρε πανιέρι κάστανα, πανιέρι λεπτοκάρυα
    και φέρε και γλυκό κρασί να πιουν τα παλικάρια.
    Κι αν είναι με το θέλημα άσπρη μου περιστέρα

    ανοίξετε την πόρτα σας να πούμε «καλησπέρα».

    Για την εμπρηστική Υποκρισία της εξουσίας που προείδατε προσεχώς.
    Τις καλύτερες των ευχών καρδίας.!

  4. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Ευχαριστώ πολύ για τα κάλαντα, να είμαστε καλά
    και του χρόνου να τα ξαναπείτε !
    Θερμές ευχές κι από μένα !

  5. Ο/Η Τσουκνίδα λέει:

    συμφωνώ με ντόκτορ, έχει πλάκα…

  6. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Επειδή όμως δεν μπορούμε να το ελέγξουμε απολύτως, μήπως πρέπει να επινοήσουμε πιο σίγουρους τρόπους !

Μήπως θέλετε να γράψετε κάτι στο βιβλίο επισκεπτών; (Κεφαλαία, είτε Ελληνικά είτε Greeklish δεν θα δημοσιεύονται)